torsdag 30. september 2010

Som Knapper på en snor

På en av mine mange loppislørdager denne høsten fant jeg denne lille honningboksen. Oppi lå det, som den snirklete bestemor-skriften på lokket tilsa; 'kvite knapper':)


Og i dag ble det et smykke til mormors 70årsdag som nærmer seg. Artig å finne nye bruksområder til sånne fine ting som knapper:)


Jeg brukte gammelrosa broderigarn som smykketråd. Så tredde jeg bare gjennom alle knappene. Brukte begge hullene i hver knapp. Tok låsen på et ødelagt smykke og festet det til dette istedet. Lurt å ha 'stoppere' og litt smykkelim slik at låsen ikke detter av i skjøtene.
Noen som har andre forslag til hva knappene kan brukes til?

9 kommentarer:

Tuppelure sa...

Jeg har ingen gode ideer til bruk av knappene, men jeg synes knappesmykket ble kjempefint!

God helg!

Ingrid- Carina Søderlind sa...

Evt til dekorering av en beltespenne, et hårbånd, vesker, kanskje de minste til scrapbooking?? Masse su sikkert kan bruke de til, Kristin :)

gult hus i svingen sa...

denne ideen hadde aldri jeg kommet på. Kjempefint smykke. Nå blir mormors di glad:)
Det går også an å lime de tett i tett på papp og ramme inn. Da kan man jo ha knapper i forskjellige farger , eller ensfargede:)
Artig med knapper, synes jeg:)

Fin kveld ønskes deg fra trine:)

skjerstad sa...

Lekkert smykke :) nei man trenger ikke diamanter ;) Knapper kan jo brukes over alt , på puter har jeg sett det ;)

Ha en fin kveld :)
Klem fra Janne :)

svimelaura sa...

Å det var stilig! Hodet mitt var vakumtomt for knappeidéer i kveld, men jeg skal gi lyd om jeg kommer på noe!

Flora sa...

så stilig!! hva med noe dekor på et klesplagg/veske? fine pannebånd og jenter på bildet under:)

Namaste (jeo74) sa...

Åhhh, så fint det blei!!!

Knapper kan jo brukes som pynt på det meste da. Ser du har fått ein del tips :o)

Mumsi hadde faktisk knapper i himalagte såper hu - då kan de jo brukast igjen og igjen :o)

Ka med å pynte ei ramme, eller rett og slett lage et knappemosaikkbilde om du har problemer med å få brukt de opp, hihi :o)

Huldra sa...

Så lekkert! Den idèen adopterer jeg med glede. Mye mer spennende med et sånt smykke enn bling og blang. =D

Tusen takk for hyggelig kommentar! Ja det er bare å finne frem symaskinen. Klarer jeg så klarer så absolutt du. :)

Namaste (jeo74) sa...

Tihi, eg observere med glede at det e jo bare te å be om ros, så får en det :o)

Ja, e det ikkje storveis at me kan få tips fra andre her inne? Det kan ofte værr de små ting som gjørr den store forskjellen liksom :o)

Ha ein skikkelig fin dag du og!