mandag 4. januar 2010

kreativ innredning ---> barnerom

Vesla har blitt stor nok til å flytte til eget rom! Overgangen ble nok værst for mammaen som plutselig ikke hadde babyen sin. Heldigvis trives hun godt på ny-rommet sitt, og jeg har kosa meg med å pusle der inne med stort og smått.
Her er noen tips til kreativ innredning:Lagringsplass:
furukommode kjøpt for under 100-lappen på loppis. Med litt maling og nye knotter passet den perfekt på veslas rom! Oppå kommoden har noen av Elines dåpsgaver fått plass, og de gule støvlene jeg brukte dag jeg var lita:) Veggdekor:
En svær E for Eline henger over sengen hennes. Alle har ikke stikksag hjemme; ikke vi heller, så jeg tok kontakt med 'tilrettelagt arbeid for voksne med bistandsbehov' her hvor vi bor, og spurte om det var noen som kunne tenke seg og hjelpe meg.
E-en ble pusset og malt og dekorert med sommerfugler av glitterlim. En kan jo forenkle det hele ved å kjøpe vegg-klistremerker på panduro. Veslas E ble malt i hvitt pga farven på veggene. Men er veggene hvite, vil det sikkert være fint å male bokstaven i en annen farve.
Speil:
Her kan jenta mi stå å øve seg på dansetrinnene når hun blir eldre:) Nå sitter hun å klapper i hendene og gjør seg til for speilbildet sitt, snakker med det, banker og smaker. En haug med puter gjør det til en koselig krok:)

Knaggerekkene
hadde egentlig sorte knagger, men til Elines rom passet det bedre med sølv. Jeg spraylakkerte knaggene.

Teppene
er kjøpt på Åhléns og jeg er superfornøyd med de! Det gjør seg med litt farge!

Gardinene
kjøpte jeg for mange år siden på Hemtex. Sammen med den blå stjernen i vinduet fikk de nytt liv.

Heng opp minnene:
Veslas kjoler kommer til sin rett når de får henge synlig. Noen av de passer enda, men ikke denne; hennes første julekjole i str 50. Den måtte få en hedersplass synes jeg:)Til jul fikk hun røde ballerinaskøyter av tante Hanne, kjøpt på brukthandel. De er alt for store i noen år til, men til da får de henge som pynt på veggen. Er de ikke kule?

1 kommentar:

inger sa...

Jepp, utrolig kule skøyter!!