tirsdag 23. mars 2010

tiPs

Skal du, eller kjenner du noen som skal til østen? Thailand, India, Nepal el? Hvis du er scrapbooker, lager kort e.l. bør dere besøke lokale papirfabrikker! Eller oppsøke de på markeder rundt om kring. Disse papirene fikk jeg i julegave fra min tante og onkel som har vært der nede, og nå er de flittig ibruk i og med at jeg driver å lager album til lillemor. Det var en ca 30 ark og de ligger godt bevart i en fin flat eske. Et supert gavetips må jeg si, ettersom elsken tar veldig liten plass nedi kofferten, og ikke veier stort:)

...I ettertid viser det seg at disse papirene ikke er kjøpt utenlands, men importert hit og kjøpt her! Og det er enda mer heldig for meg, for nå forrige uke fikk jeg en ny pakke med slike ark i:) Har og fått vite at de lages i Nepal, og her på Melhus er bl.a. disse papirene med i et prosjekt som heter 'rettferdig handel'. Enda en god grunn til å kjøpe! 

Ingen kommentarer: