fredag 6. januar 2012

smarte gaver

til de som har alt:

Min Lillesøs altsål! Mange av hennes nære og kjære fikk hjemmelagd salatdressing og taco-krydder til jul. Hvor genialt er ikke det? 


Oppskriftene ville hun gjerne dele. Snille henne! 


Salatdressing


2 ss olivenolje
3/4 ss hvitvinseddik
1 ss vann
2 ts basilikum
1 ts rosmarin
1 ts oregano
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1/2 ts hvitløkspulver
evt. litt cayennepepper eller chillipulver

Tacokrydder til 400g kjøttdeig

2 ts salt
2 1/2 ts spisskummin
1/2 ts koriander
1 ts chilipulver
1 ts hvitløkspulver
1/2 ts løkpulver
1 ts pepper
Hvis posjonen skal dobles, vær forsiktig med å doble salt- og chilipulvermengde. Smak heller til mens du krydrer kjøttet.




                                                                   Jeg garanterer: Dette smaker helt fortreffelig!

7 kommentarer:

PrinsessaPåErta sa...

Fantastisk god ide, ser ikke bort ifra at denne blir stjålet av meg en vakker dag...;)

Barbros lille verden sa...

Hei på deg, skjønne!
Riktig godt nyttår :)
Fantastisk ide, og takk for oppskriftene! Jeg MÅ bare prøve å lage tacokrydder altså :)
Har en gave her til deg jeg, du vant jo giveaway! Treffes en dag da?
God helg, snuppa :)
Klem fra meg

Joni (pigesind) sa...

Snille lillesøstra di, altså! Jeg er nok nødt til å prøve meg på begge deler;-)

Takk for fine ord i bestefar-innlegger mitt♥

Gode klemmer

Unknown sa...

Så kjekt med heimelaga, etande julegåver :) Og så snilt å dele oppskriftene - dei må testast ut :) Får ein tak i spisskummin på vanlege butikkar (les: rema)? :)

Her går det i frotsing av sjokolade i kveld.. Fyyy. Men kanskje det vil gjere at han ikkje orkar å vere innelåst i magen lenger.. ;)

Guri sa...

Ja hvorfor ikke :) Folk har jo stor sett det de trenger :)
Ha en fin fredagskveld :)
Klæm

Fragmenter sa...

Sånne gaver er gull! Så koselige å få, og koselige å gi bort også. Si takk til snille lillesøster som deler sine oppskrifter:-)
God helg!
Klem, Elin

siri ore elle sa...

Hei!

Helt topp med slike gaver som kan spises eller brukes opp! Takk for oppskrift også!!

Fortsatt fin helg til deg!!

Klem