søndag 6. november 2011

Paint!

For litt siden fikk jeg spørsmål fra ei venninne, herlige Ane, om jeg ville være med i et prosjekt hun hadde i forbindelse med masteroppgaven sin. Den dreier seg om hvordan å bruke microsoft paint i kunst- og håndtverksfaget, og jeg fikk et bilde som jeg skulle gjengi i Paint. Noen tips fikk jeg på veien: Bruk linjer, buer og de geometriske formene istedet for å tegne streker for frihånd, og bruk fargevelger-verktøyet for å få riktig farge på gjengivelsen. Bildet man skulle gjengi, måtte ligge oppe i Paint.
  

Slik ble det til slutt:) Plutselig ble paint artig, og jeg får lyst til å tegne mer!
Her kan du se noe av det stilige Ane lager ved bruk av paint! Hun er virkelig flink!

I morgen skal jeg lage meg en god frokost, sette meg ned, og finne ut hva dere har gjort i helgen:) 
(Om Olai tillater det).

6 kommentarer:

Joni (pigesind) sa...

Så gøy - du fikk det jo skikkelig til òg:-D Flink! Og nå fikk jeg lyst til å tegne... ;-)

Massevis av klemmer til deg:-)

gult hus i svingen sa...

Fint bilde, Kristin:) Håper Sjefen tillater god frokost og bloggerunde nå da:)
Fin dag ønskes dere fra Trine:)
Klem

Barbros lille verden sa...

Kult, ja!
Fredag, ja! We're in :)
Snakkes nærmere, ha en strålende uke!
Klæm

Skjerstad sa...

Skikkelig stilig bilde !

Klem fra Janne

Ane Tønnesland sa...

Kjempekoselig med Paint-innlegg på bloggen! Jeg synes dette var veldig imponerende :) Du bidrar til viktig forskning.

Anette sa...

OIoi! Så utrolig bra paintbilde du lagde:D Imponert! Skal prøve meg fram selv bare jeg får levert eksamen :)