torsdag 16. desember 2010

toåringen vår, og tippoldemor Margit

I natt er det 2 år siden snuppegullet ble født! Som hun har utviklet seg på disse årene! I dag overrasket hun mamman og pappan sin med å telle til 10! Tenker å melde henne inn i mensaklubben jeg nå:D

Her i huset har vi konkuranse om å hoste mest og styggest, og om å produsere mest snørr for tiden. Ser ut til at Eline vinner, for hun kom på at hun kunne slenge på en øyekatarr i tillegg.
I ettermiddag har vi ryddet og ordnet huset i grei nok stand til barneselskap i morgen. Har tatt fram bittelitt mer pynt; Denne har Elines tippoldemor Margit på farssiden laget! Det er 1. året vi henger det opp, og jeg føler på meg at denne kommer til å bli spesiell for oss. Margit var nemlig kanskje det snilleste, mest hjertevarme mennesket på denne jord! Selv om jeg og Eline aldri fikk møte henne, har vi hørt mye om henne. Og lest om henne, og memoarene hennes. Stian var hennes 'godgutt'! Kanskje blir det tradisjon å henge opp denne i forbindelse med Elines bursdag?

4 kommentarer:

Skjerstad sa...

Hipp hurra for god jenta ! Ja 2 år går i en turbofart. Teller hun til 10 ? Så flink hun er :) Veldig koselig med et minne om tipp oldemor, syns dere skal ha den tradisjonen :)

Ønsker dere en flott feiring :)
Klem fra Janne

Malu sa...

Så skjønnt bilde,det er så koselig med sånne minner og tradisjoner:o)
Gratulerer så mye til bursdags barnet:o)

Natta og god helg fra meg:o)

Eple sa...

Gratulerer med overstått!

-Veldig flott "bilde". Godt å ta med seg slike minner! Ha en fin helg :-)

smilehull sa...

Hei og takk for hyggelige kommentarer på bloggen min! Jeg skal titte en runde her inne hos deg også:)

Snickerskonfekten er farlig god, vi må ofte bake en ny porsjon i romjula;) Når det gjelder reflekser har jeg ikke flere til salgs nå, men det kommer nok noen på nyåret! Jeg går nemlig her høygravid med 9 dager til termin, så det er ikke så mye aktivitet foran symaskina...

God bedring til alle! Vi har det litt på samme viset, med snørr og gørr og øyekatarr...håper vi alle er friske og raske til jul! :)