torsdag 9. desember 2010

pakke,pakke,pakke

Som i verbet å pakke. Noen julklappar ble klare i kveld, resten håper jeg å få tak i i morgen. Straks jul + lønning + fridag = julegaveshopping. Det er enkel matematikk!

Som dere vet er jeg veldig for resirkulerbart gavepapir til innpakningen. Om dere absolutt må ha julegavepapir, kan dere jo bruke bare litt? Sånn her for eksempel. Og for guds skyld; bruk et pent papir da! Dette røde med hjerter kjøpte jeg på Lagerhaus i Stockholm. Love it! Både papiret og butikken selvfølgelig!

I går glemte jeg helt å skryte av at det ble bakt hele tre sorter julekjeks på no time! (jeg kan skryte, for jeg er nemlig egentlig en elendig baker) Husbond satt å trillet, trykket, klappet og strødde, mens jeg smekket sammen deigene til silkekaker, serinakaker og kanelstenger. Jeg brukte denne oppskriften på silkekakene; de brune og hvite rutene vet du Namaste. Vær sparsommelig med kakaoen, jeg synes smaken ble litt for skarp. Og putt gjerne i litt potetmel istede for hvetemelet. De blir litt luftigere da. Dessuten går det an å bytte ut sukkeret med melis. ...konklusjonen er; om noen har en oppskrift på deilige sjakkruter/silkekaker; Del den gjerne! De jeg laget ble bare sånn grei lissm.

8 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Så flink du har vært.Jeg har ikke kommet i gang med bakingen,tenkte å bruke helgen på det!!Er ferdig med julegavene da.ha en fin juleshopping,og adventstid★Klem Linda:)

Unknown sa...

Flotte pakker!
alltid moro både å få og å lage litt ekstra utav innpakningen... :O)

Ønsker deg en flott advent!

klem

gult hus i svingen sa...

nydelig pakke:) God ide å vikle et farget papir en gang rundt gråpapiret:) Will do:)
God helg til deg du gode, varmhjertede Kristin:)
Klem fra Trine:)

Malu sa...

Nydelig pakke.Jeg bruker gråpapir på mine også.God ide med litt farget papir på:o) Tusen takk:o)
God helg til deg også;o)

Barbros lille verden sa...

hei du snuppa!
Tusen takk for superkoselig besøk på jobb idag, det var en fin overraskelse! Og enn at du hadde med pakke til meg, du er jammen snill :) Tusen, tusen takk!
Den skal jeg spare til julaften altså :) Gleder meg!
Riktig god helg til deg :)
Klem fra Barbro

hobbyvimsa sa...

hei høpp!!Så gøy at du ville være med på min give away,masse lykke til!!Ha en fortsatt fin lørdag!!Klem Linda:)★★★

hobbyvimsa sa...

hei igjen!!Ja de ricecrispa bør du prøve,kjempe gode!!Vi får gjøre ting litt etter litt å ikke stresse,det liker disse babyene best:)Ha en fin 3 advent alle sammen!!klem Linda:)

Anna Sofia sa...

nämen mitt fina paket som jag fick ju!!! och det har jag inte sett än.. vilken miss... och tack och tack.. det var underbart.. både paketet och innehållet!